Spa dag.

Hej på er!
Det var ett tag sen, jag har helt enkelt inte haft lust eller tid till att blogga men nu tänkte jag köra igång igen.
Min dag skulle spenderats i Göteborg med lite tjejkompisar, men jag mår inte så bra så jag stannade hemma istället. Jättetråkigt för jag hade verkligen sett fram emot det men jag fick försöka  göra det bästa av situationen. Det blev en jag-dag. Det vill säga en dag när jag bara fokuserar på mig själv (ensam hemma och allt), det blev en hårinpackning, ansiktsmask och kropps-peeling. 
För er som inte har koll på vad kropps-peeling (eller scrub/skrubb kan man också kalla det, haha vad fult det såg ut på svenska). Jag gör alltid min egen, hittade "receptet" i en gammal tidning. Kan verkligen rekommendera den, huden blir hur mjuk som helst efteråt (den tar bort alla döda hudceller som finns på huden). Perfekt nu när klänning/shorts säsongen snart är här.
Blev du sugen på att prova? 
Du behöver:
2 msk olivolja
2 msk mjölk
1 dl socker
Gör såhär:
1.Blanda allting i en liten skål.
2.Gå in i duschen och skölj hela kroppen med vatten (vad annars?) och smörj sedan in hela kroppen med din kropps-peeling.
3.Njut av mjuk och slät hud (låter som en dålig reklamfilm).
Och så var det hårinpackningen, superbra! Brukar ha i den i ca. 1 timme.
Ansiktsmasken, jag tror det går att köpa dessa lite vart som helst. Första gången jag provar detta märket, funkar bra hittils.
Här har ni mig, det kanske syns att jag inte är riktigt frisk (glansiga ögon osv), min överläpp ser mycket märklig ut men jag kan upplysa er om att den inte brukar se ut så.
 
Kram på er så hörs vi snart igen! 
 
 
 
 
 
 
 

sofialeontina.webblogg.se

Meja, 17 år. Tycker mycket om att laga mat och baka, samt umgås med vänner och läsa. Så det är ungefär det ni får läsa om här.

RSS 2.0