Blondinbella, bra förebild eller tvärtom?

Hej!
Blondinbella. Vad ska man säga om henne? Jag såg upp till henne väldigt mycket när jag var yngre, hon skrev en del böcker som riktade sig till tjejer utan självförtroende alls nästan. Så jag läste de böckerna och mådde faktiskt tro det eller ej bättre. Kände mig starkare på något sätt. Så hon har hjälpt mig en hel del, men för ett tag sen fick jag se något som ändrade hela min bild av henne. 
Hon skrev ett inlägg på Facebook som kanske inte var riktigt vad jag hade förväntat mig just av henne, det stod bland annat kränkande saker om feminister (kände mig lite smått träffad redan där) sen stod det även en hel del om hennes politiska åsikt. Det klart att hon får ha sin åsikt men att klanka ner på andras åsikter på det sättet kändes verkligen inte okej. Inte alls. Så jag har en väldigt kluven bild av henne. Vad tycker ni?
 


Kommentarer
Sanna Preifelt

Jag har "gått igenom" samma grej med henne som du. Tyckte om henne, hade alla hennes böcker (eller, jag har dem fortfarande) och jag läste hennes blogg varenda dag. Så skrev hon massa sjuka grejer, helt skevt, om feminism, som gjorde mig riktigt upprörd. Hennes verklighetsuppfattning känns för begränsad, så jag har valt att sluta följa henne.

2014-09-06 @ 23:50:01
URL: http://sannasrum.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofialeontina.webblogg.se

Meja, 17 år. Tycker mycket om att laga mat och baka, samt umgås med vänner och läsa. Så det är ungefär det ni får läsa om här.

RSS 2.0