Min helg.

Hej! Hoppas att ni har haft en underbar helg allihopa, för det har jag haft.
Fredagen spenderades i ett församlingshem med otroligt härliga människor, jag brukar hänga där varje fredag. Laga mat, umgås, sjunga och diskutera. Jättemysigt. 
Så fredagskvällen var helt klart lyckad. 
Lördagen började med ett jätteskönt medelpass som jag och min mor åkte på, känns verkligen skönt att vara igång med träningen igen förresten.
Sen när det passet var slut så åkte vi på något som heter "Bondens Dag", det är som en enda stor marknad fast utan alla dåliga kvalitets-kläder och karuseller.
Vi pratar alltså om en riktig marknad, som lika gärna skulle kunna ha ägt rum för 70 år sedan. Där fanns bland annat en hel del stånd med ekologiska råvaror, honung och hembakt bröd, sen kunde man även hitta jättesöta smycken i alla former och färger. Man kunde även kolla på extremt gamla jordbruksmaskiner, traktorer och liknande. Ja, ni får döma mig hur mycket ni vill men det är en väldigt mysig grej att göra med familjen. 
När vi kom hem från den marknaden så började jag baka kladdkakor (notera pluralen, fortsättning följer) och runt klockan 17:30 kom två av mina bästa kompisar hem till mig. Vi lagade mat (fläskfile, potatisgratäng och grönpepparsås, hur gott som helst) och hade det bara jättebra. 
Jag fick inte så himla mycket sömn i natt, så jag har varit väldigt, väldigt trött idag kan jag meddela. 
Därför har Söndagen spenderats här hemma, den har varit jättelugn. Morfar kom hit och åt middag med oss, det var nog dagens största händelse skulle jag säga. 
Det var min helg det, ser verkligen fram emot helgerna nu framöver i höst. Mysiga tjejmiddagar, filmkvällar och spadagar tänkte jag försöka proppa mina helger fulla med. 
Ungefär såhär trött har jag varit idag.
 


Kommentarer
Jennisbeauty

Helger är på något vis extra mysiga nu under hösten/vintern! :D kram

2014-09-07 @ 19:40:37
URL: http://www.jennisbeauty.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofialeontina.webblogg.se

Meja, 17 år. Tycker mycket om att laga mat och baka, samt umgås med vänner och läsa. Så det är ungefär det ni får läsa om här.

RSS 2.0